Boracay

10 juni 2017 - Boracay, Filipijnen

Hallo allemaal, na een heerlijk weekje vakantie te hebben gehad is het eindelijk weer tijd voor een nieuwe blog ik hoop da jullie er weer van gaan genieten!
Nadat we donderdags ons laatste stage dagje voor de vakantie erop hadden zitten zijn we vrijdag om 6uur smorgens vertrokken richting boracay. Dit is ongeveer 5 uurtjes rijden + nog 10 minuten met de boot. Een lange rit dus. We kwamen rond een uur of 12 aan bij ons resort genaamd: Casa Pilar. Een prachtig resort dat op 1 minuut loopafstand lag van een prachtig onwerkelijk wit stand. Ook hadden we een heeerlijk bed en een wc die we gewoon konden doorspoelen. En na 5 weken alles met een emmerje doorspoelen voelt dat echt als luxe! Ook hadden we een heerlijk warme douche waar we allemaal ook wel aan toe waren, eindelijk het gevoel dat we echt schoon waren. We hadden in totaal 3 kamers. Op 20 meter loopafstand was het prachtige witte strand met een soort van boulevard met veel eet en drink tentjes en allemaal kleine kraampjes waar je leuke souveniers kan scoren. En ik zal juillie vast vertellen dat heb ik zeker gedaan! Ik kon het weer niet laten. Nadat we 's avonds lekker hadden gegeten en een heerlijke cocktail op hadden was het tijd om naar bed te gaan na die lange vermoeiende reis.
Zaterdag hadden we duiken op ons lijstje staan. Maar dit ging helaas niet door vanwege het weer en we moesten het dus verplaatsen naar zondag.

Zondag was het dan zover, we gingen duiken. Eerst gingen we oefenen omdat dit niet zomaar iets is wat je zomaar doet en daarna zou het echte werk komen. Helaas is het bij mij alleen bij het oefenen gebleven. Ik ben erachter gekomen dat duiken totaal niets voor mij is. Ik raakte behoorlijk in paniek onder het water dus ik heb het helaas niet gedaan, waardoor ik op de boot moest blijven. Met de haast die we die ochtend hadden en er vanuitgaand dat ik een volledig duikpak zou dragen de hele dag had ik mijzelf niet ingesmeerd.. En de mensen die met mij gebeld hebben weten hoe ik er toen uit zag. Zo rood als een kreeftje en na een paar dagen zat het vol met blaren, erg pijnlijk.

Maandag stond er een Indiana Jones tour op de planning. We gingen als eerst een grot. Hier zaten vleermuizen en het was pik donker. Normaal gesproken is het super koud in een grot, maar hier was het mega heet. Het zweet liep me van m'n kop af letterlijk overal zweet, maar het was zeker weten de moeite waard! Na de ervaring in de grot was het tijd voor de lunch. We kregen rijst (natuurlijk), kip(natuurlijk) en groenten (natuurlijk). Ook kregen we hier een kokosnoot bij, en ik zal je zeggen dat smaakte niet erg best. We kregen het kokos sap en dat was niet erg lekker. Later hebben we de kokos opengemaakt en de kokos zelf opgegeten, dit smaakte wel. Toen we de lunch binnen hadden was het tijd om eventjes te gaan zwemmen, we konden dit doen in puur natuurlijk water. Dit water kwam rechtstreeks uit de bergen en was dus super koud. Maar wel lekker verfrissend na z'n warme grot. Ook hebben we na het zwemmen nog aapjes eten gegeven, waarbij er eentje mij wilde grijpen. En toen was het weer tijd om door te gaan met onze tour. We gingen achter op een scootertje door de jungle op weg naar de waterval. Dit duurde ongeveer 15 minuutjes.Eenmaal daar aangekomen moesten we nog een klein stukje lopen omdat we daar niet meer met de scooter konden rijden. Het was een behoorlijke tocht, waarbij je goed moest opletten op je stappen zodat je niet naar beneden zou vallen. En toen kwamen we eindelijk aan bij de waterval. En deze was prachtig. Ook konden we bij de waterval van een rots afspringen en dit laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen. Nadat we nog even gezwommen hadden en hadden genoten van de mooie omgeving was het weer tijd om terug naar ons resort te gaan. We hebben allemaal snel gedoucht en ons opgemaakt om weer bij ons vaste stekkie te gaan eten. Ook zijn we deze avond in een soort bungeebal geweest. Dit moest met 3 personen en dus gingen Monica, Linde en ik de uitdaging aan. En dit was ongelooflijk leuk! Na nog een gezellige avond te hebben gehad met cocktailtjes was het weer tijd om naar bed te gaan, want de volgende dag moesten we om 9 uur al weer klaar staan voor de volgende tour.

Dinsdag was het tijd voor de land tour. Eerst gingen we een trap op waar je een prachtig uitzicht had over Boracay. Na flink wat foto's was het tijd voor het volgende onderdeel: een soort dierenpark. Hier konden we papegaaien, krokodillen en een slang vasthouden. Dat was ontzettend gaaf! Na deze geweldige ervaring was het weer eens tijd voor de lunch. Deze kregen we in een heel luxe hotel, waarbij het een lopend buffet was. Toen we terug bij ons resort waren zijn Linde ik ik weer eens de markt af gestruind, want we konden het weer niet laten. Na flink wat souvenirs te hebben gekocht (en ja alweer) was het weer tijd voor het avondeten in combinatie met een lekkere weng weng (een speciale cocktail). Hier hebben we nu een nieuw motto: Helemaal naar de weng weng (niet letterlijk natuurlijk, maak jullie maar geen zorgen). 's Avond zijn Monica, Annemijn en ik naar een speciale show wezen kijken. Dit was een show van jongens die een optreden houden met vuur, en allemaal in hun blote buik. Niet erg vervelend dus! Rond een uurtje of 3 was het tijd om weer naar bed te gaan want de volgende dag stond er weer wat nieuws op de planning.

Woensdag stond voor Monica en mij quad rijden op de planning. Dit leek ons enorm leuk en we werden hiervoor om 2 uur verwacht. Eerst moesten we met de auto naar de plek, dit was ongeveer 25 minuten rijden. Toen we daar aankwamen kregen we eerst een korte uitleg en daarna was het tijd om van start te gaan. In het begin was het een beetje onwennig, maar op het eind ga je zo hard als je maar kan. En natuurlijk keek ik wel uit hoor papa. Ook hebben we hierbij speciale plekjes gezien, die privé waren. Hier hebben we prachtige foto's kunnen maken. Ook hebben we allebei flink wat foto's gekocht, want dat is toch altijd een leuk aandenken. Rond 5 uur waren we weer terug bij ons resort en was het al weer tijd om te gaan tuttebellen. Nadat we allemaal gedoucht hadden en ons gezicht weer hadden gepoederd was het weer tijd voor ons vaste stekkie( we zijn nergens anders geweest dan daar) om ons avondeten te lunchen. Deze was bovendien elke dag hetzelfde: carpaccio en een halve pizza hawai, dat hadden we namelijk allemaal behoorlijk gemist. Na het avondeten zijn we weer naar de show met het vuur gegaan, want deze had toch wel indruk op ons gemaakt. Na de show hebben we kennis gemaakt met een paar jongens die dit optreden gaven, dit was erg gezellig! Ook deze avond was weer een latertje terwijl we de volgende dag verwacht werden om te gaan parasailen.

Dus zoals ik hierboven al vertelde was het donderdag tijd om te gaan parasailen. Om 2 uur stonden we klaar en moesten we eerst met een speedboot (super vet!!) naar de plek waar we konden parasailen. Linden en Annemijn gingen als eerste, Monica en ik als tweede. Je ging namelijk in een tweetal. En wauw dit was echt zo super vet. Ik denk dat we ongeveer 20 meter boven de zee waren, en wat een ongelooflijk uitzicht hadden we toen zeg! Na een kwartiertje was het tijd om weer naar beneden te komen. Die middag zijn we allemaal nog eventjes gaan slapen en zijn Linde en ik weer de markt af gegaan. We konden het weer niet laten! Die avond gingen we natuurlijk weer bij ons vaste stekkie eten en ook gingen we weer naar de show van de jongens. Ookal was deze show elke dag hetzelfde het was nog steeds erg leuk en gaaf om te zien. Ook deze avond werd weer een latertje maar daarvoor ben je op vakantie toch?!

Eigenlijk zouden we op vrijdag weg gaan om vanuit Boracay door te gaan naar Antique om een weekend weg te gaan met onze collega's van het ziekenhuis, maar dit ging helaas niet meer door. Dus besloten we om nog een extra dagje langer te blijven. Deze dag wilden we nuttig besteden. En een keer raden hoe? Natuurlijk door de markt weer af te lopen en nog de laatste dingetjes te doen en te kopen. Nadat we dit hadden gedaan hebben we allemaal nog eventjes een middagdutje gedaan en je raad het nooit maar toen was het alweer tijd om te gaan douchen en opmaken. Toen we allemaal na een lange tijd weer klaar waren gingen we natuurlijk weer bij ons vaste stekkie eten om vervolgens door de gaan naar onze eenmaal vaste bar, waar de show werd gegeven. We hebben voor de laatste keer van de show genoten en hebben naderhand nog even met de jongens was gedronken. Rond middernacht was het tijd om afscheid van ze te nemen, en dit viel bij sommige nog best zwaar. In een korte tijd hebben we ze goed leren kennen en het feit dat je elkaar dan nooit meer ziet is toch een raar gevoel. Eenmaal thuis aangekomen gingen we heerlijk slapen omdat we de volgende dag naar huis gingen.

Vanmorgen stonden we om 9 uur op om eerst een stevig ontbijt te nemen voordat we de lange reis tegemoet gingen. We hebben allemaal onze spullen ingepakt en toen was het dan echt tijd om afscheid te gaan nemen van Boracay. Helaas. We gingen eerst met een van (busje) van het resort naar de plaatst waar we een boot moesten nemen, om vanuit daar vervolgens met een van naar Miagao te gaan. Na een reis van ongeveer 5 uur kwamen we dan weer aan in Miagao, en dit voelde best raar na z'n weekje vakantie. Alles is weer wennen, zoals een koude douche, de wc doorspoelen met een emmertje en om weer terug te zijn in je oude omgeving. Nu nog 4 weken door bikkelen en dar is het voor mij weer tijd om naar huis te gaan.

Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten, van deze lange blog! En allemaal weer tot snel!

1. Nathalie theunissen thijssen.:
    10 juni 2017
    Wat een prachtige lange vlog!En wat een heerlijke vakantie! Wat heb je een hoop dingen gedaan en wat een mooie foto's! Het aftellen is begonnen. Nog heel veel plezier tijdens je laatste 4 weken!groetjes Nathalie.
  2. Lilian:
    10 juni 2017
    Heel leuk Nouk!! Jullie hebben genoten!!
    De rest hebben we het later wel over...;-)
    Aftellen meiden!!
    Liefs en tot je volgende mooie blog...xx
  3. Robby:
    10 juni 2017
    Oh Anouk wat een avonturen weer, en als je dingen nooit probeert(zoals het duiken) weet je ook niet of je het leuk vond toch...
    Ben super trots op je en wat een lef wat je allemaal hebt gedaan zoals slangen vasthouden,parasailing, bungeebal schieten enz.enz.
    Zorg er voor dat je niet helemaal naar de wengweng gaat hahaha
    Liefs pap xxx
  4. Sonja Kuijpers:
    10 juni 2017
    Klinkt allemaal erg heeeerlijk!!!!
    Nee ben echt niet jaloers
    Nou schattie, het aftellen is begonnen, de laatste loodjes!!!
    Ben blij als je weer thuis bent!! (Nee niet voor de kadootjes hoor hahahaha)
    Tot snel Weer!!
    Dikke knuffel xxx
    Mama
  5. Henriëtte...:
    11 juni 2017
    Poeh wat een "lange" story!!!
    Leuk geschreven Noekie
    Spannende dingen allemaal en ook een droom vakantie op een echt bounty eiland.
    x